300: Vzestup říše – recenze

Po sedmileté odmlce přichází nováček Noam Murro s další „třístovkou“. Dalo by se očekávat, že filmy bude pojit časová návaznost, skutečnost je však jiná. Na rozdíl od prvního dílu, který se zabývá pouze jednou bitvou, zachycuje dvojka o poznání širší časové pásmo. Zmínkou o bitvě u Marathonu počínaje, námořní bitvou u Salaminy konče. Divákovi je tak umožněn rozsáhlejší pohled na řecko-perské války.

Krále Leonida (Gerard Butler) vystřídal v hlavní roli generál Themistokles (Sullivan Stapleton). Na první pohled neslaný nemastný. Tento dojem ovšem mizí ve chvíli, kdy generál dostane prostor pro prezentaci svého charakteru, mnohé ženské srdce zaplesá nad jeho hrdinstvím. Themistokla i s jeho chrabrým chováním však paradoxně převálcuje svým excelentním výkonem Eva Green. Jako Artemisie, vůdkyně perského loďstva je asi tím nejzajímavějším na celém snímku.

Její krutost, pocházející z obrovské zrady Athéňanů, dává vyniknout krvelačnosti a brutalitě bitev, které se, na rozdíl od prvního dílu, neodehrávají na pevnině, ale na moři. Grafické zpracování je právě v tomto směru na špičkové úrovni. Díky všudypřítomné krvi tryskající z hlav uťatých Artemidiným mečem, budou možná zaskočeny slabší povahy, takže některé dámy budou možná zavírat oči. Ovšem zatímco mužské publikum si užije velkolepých bitev, tak ženské divačky se mohou těšit vypracovaná těla řeckých bojovníků. Tvůrci filmu ale, oproti většině obdobných snímků, ztvárnili násilí i v jiné podobě a to v podobě sexuálního „souboje“ hlavních postav, která patří mezi nejpoutavější pasáže celého snímku.

Verdikt:
Druhý díl zobrazuje sílu sounáležitosti a svobody v kontrastu s krutou krásou a touhou po pomstě. Stejně jako jeho předchůdce je vizuálně působivou podívanou plnou nekompromisní brutality. Nutno poznamenat, že Sullivan Stapleton není Gerard Butler, ale to neznamená, že jeho výkon zklame. Gerard je prostě jen jeden, ale Sullivan je určitě sympatický a charismatický herec, který se nemusí za svůj výkon stydět. Ovšem pokud jde o obsazení, tak je jeho největším esem přítomnost Evy Green, která je v záporné roli vynikající a strhává na sebe velkou pozornost. Nakonec nás Noam Murro mile překvapil. Trošku jsme se obávali, že se dočkáme jen chabé napodobeniny prvního filmu, ale není tomu tak, jde o důstojného nástupce, který nás mile potěšil.

Hodnocení: 8/10